چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی

چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی

7 مرحله برای چاپ در مجلات علمی

ما به عنوان دانش پژوه تلاش می کنیم تا تحقیقاتی با کیفیت بالا انجام دهیم که باعث پیشرفت علم شود. ما با فرضیه‌های منحصربه‌فرد مواجه می‌شویم، کار خود را بر اساس داده‌های قوی استوار می‌کنیم و از روش تحقیق مناسب استفاده می‌کنیم. همانطور که یافته های خود را می نویسیم، هدف ما ارائه بینش نظری و به اشتراک گذاشتن مفاهیم نظری و عملی در مورد کارمان است. سپس دست‌نوشته خود را برای چاپ در یک مجله معتبر ارسال می‌کنیم. برای بسیاری، این سخت ترین بخش تحقیق است. در طول هفت سال تحقیق و تدریس خود، کاستی‌های متعددی را در فرآیند آماده‌سازی و ارسال نسخه‌های خطی مشاهده کرده‌ام که اغلب منجر به رد تحقیق برای چاپ می‌شود. آگاهی از این کاستی ها شانس شما را برای انتشار نسخه خطی افزایش می دهد و همچنین نمایه تحقیقاتی و پیشرفت شغلی شما را افزایش می دهد. در این مقاله که برای دانشجویان دکترا و سایر دانش پژوهان جوان در نظر گرفته شده است، مشکلات رایج را شناسایی کرده و راه حل های مفیدی برای تهیه مقالات تاثیرگذارتر ارائه می کنم. در حالی که انواع مختلفن تلفی از مقالات تحقیقاتی مانند ارتباطات کوتاه، مقالات مروری و غیره وجود دارد، این دستورالعمل‌ها بر تهیه یک مقاله کامل (شامل مرور ادبیات)، چه بر اساس روش‌شناسی کیفی یا کمی، از دیدگاه مدیریت تمرکز دارند. آموزش، علوم اطلاعات و رشته های علوم اجتماعی. نوشتن برای مجلات دانشگاهی یک فعالیت بسیار رقابتی است، و درک این نکته مهم است که دلایل متعددی پشت رد شدن وجود دارد. علاوه بر این، فرآیند بررسی همتایان مجله یک عنصر ضروری برای انتشار است، زیرا هیچ نویسنده ای نمی تواند تمام مسائل بالقوه را با یک نسخه خطی شناسایی کرده و به آن بپردازد.

چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی

1. در ارسال مقاله خود برای چاپ عجله نکنید. در اولین مقاله خود برای Elsevier Connect – “پنج راز برای بقا (و پیشرفت در) یک برنامه دکترا” – تاکید کردم که محققان باید در مراحل اولیه تحقیقات یا تحصیل در مقطع دکترا شروع به نوشتن کنند. این راز مستلزم ارسال نسخه خطی شما برای انتشار در لحظه ای نیست که نتیجه گیری آن را تهیه کرده اید. نویسندگان گاهی اوقات بر این واقعیت تکیه می کنند که پس از شناسایی بازخوردهای دریافتی از سردبیر مجله و داوران، همیشه فرصتی برای رفع کاستی های کار خود خواهند داشت. رویکرد و نگرش فعالانه احتمال طرد شدن و ناامیدی را کاهش می دهد. به نظر من یک جریان منطقی از فعالیت ها بر هر فعالیت پژوهشی حاکم است و برای تهیه نسخه خطی نیز باید دنبال شود. چنین فعالیت هایی شامل بازخوانی دقیق دست نوشته شما در زمان های مختلف و شاید در مکان های مختلف است. بازخوانی در زمینه تحقیق ضروری است و به شناسایی رایج ترین مشکلات و کاستی های نسخه کمک می کند که در غیر این صورت ممکن است نادیده گرفته شوند. دوم اینکه، به اشتراک گذاشتن دست نوشته هایم با همکارانم و دیگر محققان شبکه ام و درخواست بازخورد آنها بسیار مفید است. در انجام این کار، من هر بخش از نسخه خطی را که می‌خواهم داوران کاملاً روشن باشند، برجسته می‌کنم.

2. یک نشریه مناسب را انتخاب کنید. همچنین از همکاران می‌پرسم که مناسب‌ترین مجله برای ارسال دست‌نوشته‌ام. یافتن ژورنال مناسب برای مقاله شما می تواند به طور چشمگیری شانس پذیرش را افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که به مخاطبان هدف شما می رسد. Elsevier یک امکان جستجوی ابتکاری Journal Finder را در وب سایت خود فراهم می کند. نویسندگان عنوان مقاله، چکیده مختصر و زمینه تحقیق را وارد می کنند تا فهرستی از مناسب ترین مجلات برای مقاله خود را دریافت کنند. برای بحث کامل در مورد چگونگی انتخاب یک مجله مناسب، نایت و استاینباخ (2008) را ببینید. محققان با تجربه کمتر گاهی اوقات تصمیم می گیرند که کار تحقیقاتی خود را به دو یا چند مجله به طور همزمان ارسال کنند. اخلاق و سیاست‌های پژوهشی همه مجلات علمی نشان می‌دهد که نویسندگان باید یک نسخه خطی را در یک زمان تنها به یک مجله ارسال کنند. انجام در غیر این صورت می تواند باعث خجالت شود و منجر به مشکلات کپی رایت برای نویسنده، کارفرمای دانشگاه و مجلات درگیر شود. درباره انتشار در Elsevier بیاموزید

3. اهداف و دامنه و دستورالعمل های نویسنده مجله هدف خود را به دقت بخوانید. هنگامی که چندین بار مقاله خود را با دقت مطالعه و بازخوانی کردید، بازخورد همکاران خود را دریافت کردید و مجله مورد نظر را شناسایی کردید، گام مهم بعدی این است که اهداف و دامنه مجلات را در منطقه مورد نظر خود بخوانید. انجام این کار شانس پذیرش نسخه خطی شما برای چاپ را افزایش می دهد. گام مهم دیگر دانلود و جذب دستورالعمل های نویسنده و اطمینان از مطابقت نسخه خطی شما با آنها است. برخی ناشران گزارش می دهند که از هر پنج مقاله، یک مقاله از سبک و قالب مورد نیاز مجله هدف پیروی نمی کند، که ممکن است الزامات شکل ها، جداول و مراجع را مشخص کند. رد می تواند در زمان های مختلف و در قالب های مختلف انجام شود. به عنوان مثال، اگر هدف تحقیق شما با اهداف و محدوده مجله مورد نظر مطابقت ندارد، یا اگر مقاله شما اسکریپت مطابق با طرح مجله هدف ساختار و قالب بندی نشده است، یا اگر دستنوشته شما شانس معقولی برای برآوردن انتظارات نشریه مورد نظر نداشته باشد، مقاله می تواند بدون ارسال برای همتا، از ویرایشگر رد میز دریافت کند. مرور. رد کردن میز می تواند برای نویسندگان دلسرد کننده باشد، و باعث می شود آنها احساس کنند که وقت ارزشمند خود را تلف کرده اند و حتی ممکن است باعث شود که آنها اشتیاق خود را نسبت به موضوع تحقیق خود از دست بدهند. سان و لینتون (2014)، هیرونز (2016) و کریگ (2010) بحث های مفیدی را در مورد “رد کردن میز کار” ارائه می دهند.

4. با عنوان و چکیده خود تاثیر اولیه خوبی داشته باشید. عنوان و چکیده اجزای فوق‌العاده مهمی از یک نسخه خطی هستند، زیرا اولین عناصری هستند که یک ویراستار مجله می‌بیند. من خوش شانس بوده ام که از ویراستاران و داوران در مورد مطالب ارسالی خود، و بازخورد بسیاری از همکاران در کنفرانس های آکادمیک مشاوره دریافت کنم، و این چیزی است که آموخته ام: عنوان باید موضوع اصلی مقاله را خلاصه کند و سهم شما را در تئوری منعکس کند. چکیده باید با دقت تدوین شود و هدف و دامنه مطالعه را در بر گیرد. مشکل کلیدی که باید به آن پرداخت و تئوری. روش مورد استفاده؛ مجموعه داده ها؛ یافته های کلیدی؛ محدودیت ها؛ و مفاهیم برای تئوری و عمل. دکتر انجل بورجا در مورد این مؤلفه‌ها به تفصیل در «11 گام برای ساختاربندی یک ویراستاران مقاله علمی جدی گرفته می‌شود». در آکادمی محقق رایگان الزویر بیشتر بیاموزید

5. یک شرکت ویرایش حرفه ای داشته باشید که نسخه خطی خود را کپی-ویرایش (نه فقط تصحیح) کند، شامل متن اصلی، فهرست منابع، جداول و شکل ها. ویژگی کلیدی نوشتار علمی، وضوح است. قبل از ارسال یک نسخه خطی برای انتشار، بسیار توصیه می شود که یک شرکت ویرایش حرفه ای نسخه خطی شما را کپی و ویرایش کند. مقاله ای که به یک مجله با داوری ارسال می شود، قبل از اینکه برای بررسی همتا انتخاب شود، توسط هیئت تحریریه مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. بر اساس آماری که توسط الزویر به اشتراک گذاشته شده است، بین 30 تا 50 درصد از مقالات ارسال شده به مجلات الزویر حتی قبل از رسیدن به مرحله داوری رد می شوند و یکی از دلایل اصلی رد، زبان ضعیف است. یک متن به درستی نوشته، ویرایش و ارائه شده بدون خطا و قابل درک خواهد بود و تصویری حرفه ای را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کار شما در دنیای نشر جدی گرفته می شود. در مواقعی، بازبینی‌های عمده‌ای که به درخواست داور انجام می‌شود، نیاز به دور دیگری از ویرایش دارد. نویسندگان می توانند ویرایش دست نوشته های خود را با رعایت نکات احتیاطی در پایان آنها تسهیل کنند. این موارد شامل تصحیح نسخه خطی خود برای صحت و صحت (پرهیز از توصیفات غیرضروری یا هنجاری مانند “در اینجا باید توجه شود” و “نویسندگان معتقدند) و ارسال آن برای ویرایش تنها زمانی که از همه لحاظ کامل و آماده انتشار باشد. شرکت‌های ویرایش حرفه‌ای هزینه‌های گزافی دریافت می‌کنند، و به سادگی از نظر مالی مقرون به صرفه نیست که آنها را مجبور به انجام چندین دور ویرایش در مقاله شما کنیم. برنامه هایی مانند جستجوگر املا و دستور زبان در Microsoft Word یا Grammarly مطمئناً ارزش استفاده از مقاله شما را دارند، اما مزایای ویرایش صحیح غیرقابل انکار است. برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین تصحیح و ویرایش، به توضیحات Elsevier’s WebShop مراجعه کنید.

6. یک جلد نامه همراه با دستنوشته ارسال کنید. هرگز اهمیت نامه پوششی خطاب به سردبیر یا سردبیر مجله هدف را دست کم نگیرید. سال گذشته در کنفرانسی در بوستون شرکت کردم. جلسه «ملاقات با ویراستاران» نشان داد که بسیاری از مقالات ارسالی شامل نامه پوششی نیستند، اما سردبیران حاضر که مجلات تجدید شده و نمایه شده توسط ISI Elsevier را نمایندگی می کردند، استدلال کردند که این نامه به نویسندگان فرصت مهمی برای متقاعد کردن آنها می دهد. که کار تحقیقاتی آنها ارزش بررسی دارد. بر این اساس، محتوای جلد نامه نیز ارزش وقت گذاشتن را دارد. برخی از محققان بی‌تجربه چکیده مقاله را در نامه خود می‌چسبانند و فکر می‌کنند که برای انتشار مطلب کافی است. بهتر است از آن اجتناب شود. یک جلد نامه خوب ابتدا موضوع اصلی مقاله را مشخص می کند. دوم، جدید بودن مقاله را استدلال می کند. و سوم، ارتباط نسخه خطی با مجله هدف را توجیه می کند. پیشنهاد می‌کنم جلد نامه را به نیم صفحه محدود کنید. مهمتر از آن، همتایان و همکارانی که قبل از ارسال مقاله، مقاله را خوانده و بازخورد ارائه کرده‌اند، باید در جلد نامه تأیید شوند.

7. به نظرات بازبین آدرس بسیار دقت کنید. سردبیران و سردبیران معمولاً بر اساس توصیه‌های ارائه‌شده توسط داور یا داوران، پذیرش یک دست‌نوشته را مشروط به «بازبینی و ارسال مجدد» می‌کنند. این اصلاحات ممکن است نیاز به تغییرات عمده یا جزئی در نسخه خطی داشته باشد. دانشمندان بی تجربه باید چند جنبه کلیدی فرآیند بازنگری را درک کنند. اول، مهم است که با دقت به تجدید نظرها رسیدگی شود. دوم، پرداختن به تمام نظرات ضروری است ts دریافت شده از بازبینان و اجتناب از نظارت. ثالثاً، ارسال مجدد نسخه خطی اصلاح شده باید در مهلت مقرر توسط مجله انجام شود. چهارم، فرآیند بازنگری ممکن است شامل چندین دور باشد. فرآیند بازنگری به دو سند اصلی نیاز دارد. اولین مورد، دست‌نوشته اصلاح‌شده‌ای است که تمام اصلاحات انجام شده به دنبال توصیه‌های دریافت‌شده از داوران را برجسته می‌کند. دومی نامه‌ای است که پاسخ‌های نویسندگان را فهرست می‌کند و نشان می‌دهد که آنها به تمام نگرانی‌های داوران و ویراستاران پرداخته‌اند. این دو سند باید با دقت تنظیم شوند. نویسندگان مقاله می توانند با نظرات داوران موافق یا مخالف باشند (معمولاً موافقت تشویق می شود) و همیشه موظف به اجرای توصیه های آنها نیستند، اما در همه موارد باید توجیهی مستدل برای اقدام خود ارائه دهند. نتیجه با توجه به افزایش روزافزون تعداد نسخه های خطی ارسال شده برای چاپ، روند آماده سازی نسخه خطی به اندازه کافی برای پذیرش آن توسط یک مجله می تواند دلهره آور باشد. مجلات با تاثیر بالا کمتر از 10 درصد از مقالات ارسال شده به آنها را می پذیرند، اگرچه نسبت پذیرش برای بخش های ویژه یا موضوعات خاص معمولاً بیش از 40 درصد است. ممکن است دانش پژوهان مجبور شوند از رد مقالاتشان صرف نظر کنند و سپس آنها را مجدداً کار کنند تا قبل از پذیرش مقاله، آنها را به مجله دیگری ارسال کنند. توصیه های ارائه شده در اینجا جامع نیستند، اما اجرای آن نیز دشوار نیست. این توصیه ها نیازمند توجه، برنامه ریزی و اجرای دقیق است. با این حال، پیروی از این توصیه می‌تواند به دانشجویان دکترا و سایر دانشمندان کمک کند تا احتمال انتشار کار خود را افزایش دهند، و این کلیدی برای داشتن یک حرفه آکادمیک سازنده، هیجان‌انگیز و با ارزش است. سپاسگزاریها مایلم از پروفسور Heikki Karjaluoto، دانشکده تجارت و اقتصاد دانشگاه Jyväskylä برای ارائه بازخورد ارزشمند در مورد این مقاله تشکر کنم.

 

مطب ویژه :
آزمون GMAT چیست | منابع آزمون gmat چیست | آزمون gmat بین المللی

چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی | چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی

برای چاپ مقاله علمی و پژوهشی و مشاوره انجام پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه ارشد با ما تماس بگیرید : 09353132500

 پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه در ایران

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.