هزینه انجام پایان نامه چقدر است؟

هزینه انجام پایان نامه

هزینه انجام پایان نامه چقدر است؟

هزینه انجام پایان نامه چقدر است؟

انجام پایان‌نامه از مهم‌ترین مسائلی‌ست که دانشجویان خصوصا در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا در دوران تحصیل خود با آن روبرو می‌شوند. نوشتن پایان‌نامه مستلزم داشتن تخصص و تسلط در رشته تحصیلی، اختصاص‌دادن زمان کافی و آشنایی کامل با مراحل انجام آن است. اما مساله دیگر در این مسیر هزینه‌هایی‌ست که در هر مرحله از کار متحمل می‌شوید و باید پرداخت کنید. در این مطلب، ابتدا مختصری درباره مراحل انجام پایان‌نامه و سپس هزینه‌های آن شرح داده و بعد راهکارهایی برای کم‌‌کردن هزینه های انجام پایان نامه و کاهش مدت‌زمان آن ارائه می‌دهیم:

مراحل انجام پایان‌نامه

 

1- انتخاب موضوع پایان‌نامه:

در آغاز مهم‌ترین مساله، موضوع پایان‌نامه است که باید با دقت انتخاب شود. توجه به علاقه‌ها و دغدغه‌های خود و استفاده از تجربیات دیگران در این انتخاب، یاریگر است. شما می‌توانید با مطالعه تحقیقات، مقالات و پایان‌نامه‌های دیگران، دید وسیع‌تری نسبت به موضوعات پیدا کنید و به‌جای تکرار تحقیقات گذشته، با طرح یک موضوع نوآورانه، جدید و ارزشمند، امکان ادامه و گسترش آن را در مقاطع یا فرصت‌های بعد برای خود مهیا سازید.

2- جستجو در منابع معتبر:

در هنگام انتخاب موضوع، باید امکان دسترسی به منابع موردنیاز نیز مدنظر قرار گیرد. قبل از انجام هر کاری جستجوی دقیق در میان منابع مانند کتاب‌ها، مقالات ISI و تحقیقات پیشین پیرامون موضوع، حائزاهمیت است.

3- نوشتن پروپوزال:

پروپوزال در واقع همان طرح تحقیق است که در آن ساختار کلی تحقیق خود را معرفی می‌کنید. نوشتن پروپوزال مهم است چون مبنای تصویب موضوع پایان‌نامه شماست.

4- نگارش پایان‌نامه:

به‌طورکلی معمولا پایان‌نامه شامل این بخش‌هاست: عنوان، چکیده، مقدمه، پیشینه تحقیق، روش تحقیق، نتایج، بحث و پیشنهادات، منابع.

البته به تناسب رشته تحصیلی و روند پژوهش ممکن است ساختار پایان‌نامه‌ها در جزییات تفاوت‌های اندکی با هم داشته باشند.

5- استخراج مقاله از پایان‌نامه:

با توجه به این‌که در بعضی از دانشگاه‌ها گرفتن مجوز دفاع منوط به استخراج مقاله از پایان‌نامه است و با درنظرگرفتن امتیازات و اعتباراتی که داشتن مقالات ISI در رزومه‌، برای آینده تحصیلی و شغلی شما به ارمغان می‌آورد، به نظر می‌رسد که نگارش مقاله از پایان‌نامه باید یکی از اولویت‌های مهم‌تان پس از اتمام یا در حین نوشتن پایان‌نامه‌ باشد.

6- پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر:

پس نگارش مقاله و ترجمه آن نوبت به ارسال مقاله به یک مجله معتبر برای پذیرش و چاپ مقاله می‌رسد. جستجوی لیست مجلات معتبر، بررسی حوزه تخصصی آنها و تدوین مقاله در فرمت و استاندارد مجله موردنظر به‌طور خلاصه مهم‌ترین کارهایی‌ست که باید قبل از ارسال مقاله‌ انجام دهید.

مطب ویژه :
انجام پایان نامه و رساله مدیریت منابع آب

7- آماده‌سازی فایل پاورپوینت:

فایل پاورپوینت پایان‌نامه تاثیر بسزایی در کیفیت و قدرت ارائه شما در جلسه دفاع دارد که با رعایت اصول آماده‌سازی آن، می‌توانید با تسلط کامل بر پایان‌نامه، جلسه دفاع را به‌خوبی اداره کنید.

هزینه انجام پایان نامه

پس از بیان توضیحات مختصر پیرامون مراحل انجام پایان‌نامه، نوبت به بررسی هزینه‌های احتمالی در هر قسمت از این فرآیند می‌رسد که شما در هر مرحله ناگزیر برای پیشبرد پایان‌نامه یا به دلایلی چون نداشتن مهارت لازم، فرصت کوتاه، کاهش استرس و… ملزم به پرداخت آنها می‌شوید.

هزینه‌های انجام پایان نامه برای تامین منابع تحقیق

در ابتدا از جمله هزینه‌هایی که همه دانشجویان برای نوشتن پایان‌نامه خود متحمل می‌شوند، خرید کتب و مقالات به‌عنوان منابع تحقیق است که البته اگر این کتب و مقالات، خارجی باشند طبیعتا مخارج بیشتر خواهندشد.

هزینه انجام پایان نامه که به‌واسطه موضوع تحقیق ایجاد می‌شوند

بخش دیگری از هزینه‌ها به وسعت تحقیقات موردنیاز برای انجام پایان‌نامه و موضوع شما بستگی دارد:

 اگر موضوع‌تان مستلزم انجام تحقیقات گسترده و همکاری با یک تیم تحقیقاتی باشد، مسلما باید بودجه بیشتری صرف کنید.

 ممکن است مجبور باشید در راستای تحقیقات و به‌تناسب موضوع به منطقه خاصی سفر کنید یا تحقیقات میدانی انجام دهید که دراین‌صورت باید هزینه‌های رفت‌وآمد را نیز به سایر مخارج اضافه کنید.

 اگر در روند تحقیق‌تان نیازمند استفاده از فضای آزمایشگاهی و کارگاهی یا خرید وسایل خاصی باشید، باید این هزینه‌ها را در برآورد اولیه مخارج مدنظر قراردهید.

 چنانچه در پروسه تحقیق نیاز باشد که از نرم‌افزارهای مختلفی در راستای پیشبرد فرآیند تحقیقات بهره ببرید، با توجه به استفاده‌های مکرر، چاره‌ای جز خریداری نرم‌افزارها و نصب در کامپیوتر خود ندارید.

اگر در نگارش متن پایان‌نامه مشکل دارید و به‌اصطلاح دست‌به‌قلم خوبی ندارید می‌توانید از مشاوران مجرب موسسات که کاملا با ساختار و نوشتار این متون آشنا هستند کمک بگیرید و هزینه‌اش را بپردازید.

هزینه‌های تایپ، پرینت، ترجمه و…

 پس از اتمام کارهای پژوهشی پایان‌نامه، نوبت به تایپ آن می‌رسد که می‌توانید با صرف هزینه‌ای آن را به موسسات تایپ بسپارید.

 ممکن است احساس کنید متن پایان‌نامه‌تان نیاز به ویرایش دارد که درآن‌صورت یک ویراستار با گرفتن مبلغی آن‌را برای شما انجام‌ خواهدداد.

مطب ویژه :
انجام پایان‌ نامه ارشد در اهواز | انجام پایان‌ نامه دکتری و رساله دکترا در اهواز

مبلغی را نیز به‌عنوان هزینه پرینت و تکثیر درنظرداشته باشید هم برای پرینت و تکثیر منابع موردنیازتان، هم برای پرینت‌های مکرر متن پایان‌نامه به‌واسطه اصلاحیه‌های اساتید راهنما.

 پس از تایید و پرینت نهایی متن پایان‌نامه، باید با پرداخت هزینه‌ای آن‌را صحافی ‌کنید.

 اگر زبان‌تان تعریفی ندارد و می‌خواهید از منابع خارجی در تحقیق خود استفاده ‌کنید، حتما به کمک موسسات ترجمه نیاز پیدا می‌کنید و چنانچه بخواهید مقاله‌ای از پایان‌نامه‌تان نوشته و در مجلات خارجی به چاپ رسانید باید هزینه‌های ترجمه و استخراج مقاله از پایان‌نامه را نیز در لیست مخارج قراردهید.

 شما برای روز دفاع، نیاز به یک پاورپوینت حرفه‌ای دارید که می‌توانید انجام آن‌را نیز به موسسات سفارش دهید.

عوامل موثر بر هزینه انجام پایان‌نامه

همان‌طور که می‌دانید، عوامل مختلفی بر قیمت انجام پایان‌نامه موثرند که به طور کلی می‌توان آن‌ها را به صورت زیر فهرست کرد:

  • رشته و گرایش تحصیلی: تحصیل در برخی رشته‌ها بسیار گران است و بر همین اساس، تهیه منابع پژوهش در این رشته‌ها هزینه زیادی لازم دارد.
  • موضوع پایان‌نامه: بعضی موضوعات نیازمند تحقیق فراوان در آزمایشگاه و کارگاه‌اند و ابزار و وسایل گرانی لازم دارند.
  • دانشگاه محل تحصیل: هر دانشگاه قواعد و دستورالعمل‌های خاصی برای نگارش پایان‌نامه به دانشجویانش ارائه می‌دهد که گاهی ممکن است هزینه‌ای را بر مخارج معمول انجام پایان‌نامه بیفزاید.
  • نرم‌افزارهای مورد استفاده در انجام پایان‌نامه: نرم‌افزارها به انجام سریع‌تر و دقیق‌تر تحقیقات کمک شایانی می‌کنند که برای برخی رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی گاه نرم‌افزارهای گران‌تری نیاز است.
  • استخراج مقاله از پایان‌نامه: این مورد که برای ادامه تحصیل و تقویت رزومه تحصیلی ضروری است، بر قیمت انجام پایان‌نامه می‌افزاید، اما نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد و تاثیر مثبت آن را در مراحل بعدی تحصیلات دانشگاهی نادیده گرفت.
  • تعداد ساعت‌های توافق‌شده برای آموزش پایان‌نامه: طبیعی است که هر چه ساعات آموزش پایان‌نامه بیشتر باشد، قیمت انجام پایان‌نامه نیز بیشتر خواهد شد و این گزینه باید حتما در محاسبه هزینه‌های موثر بر قیمت انجام پایان‌نامه در نظر گرفته شود.

 

چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی | چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی

برای چاپ مقاله علمی و پژوهشی و مشاوره انجام پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه ارشد با ما تماس بگیرید : 09353132500

 پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه در ایران

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.